sábado, 10 de noviembre de 2007

POEMA 1 DE 3


Por Rubén García Cebollero

III CONCURSO DE POESIA. VIC. 2002

Jazz a tres veus

1

Damunt esquerdes he bastit

castells de cendra sense treva

enyorant la teranyina lluminosa

dels teus besos que llarga esperança

vessen – i els teus llavis que besen

en el record, silent i fosc,

els meus ulls closos, llunyana enveja

dels ulls avui oberts, a la boca

m’aproparia amb joia i complaença

de nou per uns segons.

Els teus peus són massa grans,

canta Fats Waller. Reconec

el meu lapsus: els teus pits són

massa grans, i somric amb el jazz.

D’aquí a una estona Cootie Williams

tocarà Tenir un cor, i crec

que la seva trompeta traurà el so

a l’etern instant.

Marco al telèfon i a l’atzar

números telefònics i cap d’ells és teu.

Sembla força difícil trobar la teva veu

i trobar-te a tu molt més encara.

No sé què contestar

no em queda cap excusa, perdoneu,

crec que m’he equivocat, sabeu

si... Deixem-ho córrer. Fins una altre...

Sota esquerdes veig la foscor

de l’oblit, es trenca

amb bocins de perfum, amb lluor

de llunyana foguera.


Jazz a tres voces

1

Sobre grietas he construido

castillos de ceniza sin tregua

añorando la telaraña luminosa

de tus besos que larga esperanza

vierten – y tus labios que besan

en el recuerdo, silente y oscuro,

mis ojos cerrados, lejana envidia

de los ojos hoy abiertos, a la boca

me acercaría con gozo y complacencia

de nuevo por unos segundos.

Tus pies son demasiado grandes,

canta Fats Waller. Reconozco

mi lapsus: tus senos son

demasiado grandes, y sonrío con el jazz.

Dentro de un rato Cootie Williams

tocará Tener un corazón, y creo

que su trompeta sacará el sonido

al instante eterno.

Marco el teléfono y al azar

números telefónicos y ninguno de ellos es tuyo.

Parece bastante difícil encontrar tu voz

y encontrarte a ti mucho más todavía.

No sé qué contestar

no me queda ninguna excusa, perdona,

creo que me he equivocado, sabes

sí... Dejémoslo correr. Hasta otra...

Bajo grietas veo la oscuridad

del olvido, se rompe

con pedacitos de perfume, con fulgor

de lejana hoguera.

No hay comentarios: