viernes, 22 de mayo de 2009

CRIMEN DE IMAGEN




Se levantó de la cama con premeditación y alevosía, a lo que añadió nocturnidad. Se lanzó descalza por el pasillo en desastrosa deshabillé, guiada por una voz, mejor dicho por unos rugidos, que le salían de las entrañas.

Se plantó ante la gran caja blanca que ocupaba el centro de la estancia y sintió el frió que desprendían sus despiadados pensamientos. Sin más elección que la de seguir a su obsesivo instinto, abrió la puerta como una autómata y sacó del interior su primera herramienta para el crimen: una botella de tamaño familiar.

Acto seguido cegada por la lujuria depredadora, cogió como una posesa el afilado cuchillo jamonero y, con él en la mano destapó a tientas a su presa. Sin tregua y con maña, comenzó a lanzarle certeras cuchilladas y después, sin ningún atisbo de piedad, troceó sus carnes en finas lonchas.

No contenta aún con la orgía de desenfrenos, rebuscó con su olfato de asesina entre los armarios de la cocina, en la panera, entre los cajones algún resto escondido de dulce vida para, sin escrúpulos, zampárselo de postre.

Aún medio sonámbula pero con las voces interiores aplacadas, se paró en seco y descubrió con pavor todas las huellas de su pantagruélico delito: su camisón empapado de grasa, las mandíbulas desencajadas de tanto relamerse y resbalándole por las comisuras de la boca los restos de sus víctimas, entre espumas de cerveza.

Sin poder soportar el peso, también de los remordimientos, cayó de rodillas con todo el rigor de su conciencia veraniega. Juntando las manos rezó con mucho fervor varias salves a las diosas de la imagen, recitó con gran devoción largas letanías de anuncios anticelulíticos, conjuró todos los mandamientos del plan Pons e incluso, se fustigó mentalmente visualizándose en bikini.

Pero todo fue inútil, sus ruegos no fueron escuchados, y se retiró cabizbaja de arrepentimientos hacia el dormitorio .Allí, le esperaba despierto el gurú de su estético culto: el sabio espejo, que le devolvió implacable todos y cada uno de los pormenores de su salvaje atentado.

Con compungida cara de luna más que llena y las pistoleras enfundadas dentro de sus cartucheras, se rindió al duro y merecido castigo: la cárcel del severo régimen.

12 comentarios:

Beatriz dijo...

Pero bueno, pero bueno, esto qué es? Óscar retrata hace días a una anoréxica, tú, Paula, ahora haces una esperpéntica (tal vez no tan esperpéntica) y no por ello menos fiel caricatura de una bulímica... Y todo eso con el verano en ciernes! O es precisamente por eso?

Plan Pons -lo desconozco, no veo publicidad, es el único mandamiento que sigo-, plan bikini -hasta ahí sí llego, es que ya tiene unos años y lo conozco de oídas, marquesinas en farmacias (???) y ofertas publicitarias en grandes, medianos y pequeños almacenes-, remordimientos, rezos y sollozos abrazada/o a un gurú... Cuándo nos convenceremos los humanos de que hay que acabar con las deidades, los ídolos y sus representantes terrenales, se llamen bustos romanos, gurús, papas, ads, canon estético, televisión...? Bueno, claro, es una pregunta retórica. La respuesta es 'nunca', porque está en nuestra idiótica naturaleza proyectar fuera de nosotros el origen y paradójicamente tasmbién la solución a nuestros problemas. Jamás seremos suficientemente iteligentes para darnos cuentas de que estamos solos. Pero irónicamente, resulta que más a menudo que menos, los remiendos que nos aplicamos a modo de cataplasma resultan ser peor que la enfermedad pura y dura, jaja!

Alegrémonos, hermanos: estamos solos en el universo, somos una confraternidad de solitarios simultáneos, intentando persuadirnos de que no lo sabemos!!! Para qué mirarnos en el espejo, a quién queremos alegrar la vista? Y por favor, que nadie se autoengañe con la facilona respuesta de 'alegrarse la vista a uno mismo'. jaja!

Estamos en el siglo XXI, por fin han caído los ídolos, los dioses y los telones. Tal vez va siendo hora de que hagamos también añicos el espejo. Estaremos llegando al meollo del asunto.

Disculpa, Paula. Me ha gustado y se me ha ido un poco la olla. Son temas que me tocan personalmente y que conozco muy bien.

Beso gordo, de bruja menor a bruja mayor :)

Gogus dijo...

Tal i com jo ho veig, a cadascú li toca allò que li toca i santes pasqües. Hi ha gent tocada per la mà dels déus i neix amb un veu meravellosa, o amb una sensibilitat superdotada, o amb una voluntat de ferro, o amb una cara d’àngel i un cos que fa caure de cul. Voler canviar això, o millor dit, voler-ho aconseguir quan no és el que t’ha tocat, és un suïcidi. Suposo que faríem bé d’acceptar la fortuna, sigui quina sigui, i aprofitar allò que tenim, perquè tots tenim alguna cosa, i, sobretot, admirar allò que no tenim, i no retorçar-nos d’enveja o culpabilitat perquè no ho tenim.

Paula, no sé si la teva opinió sobre el mirall és positiva o negativa; jo, personalment, tampoc el faria a trossos. Al cap i a la fi, el mirall ens mostra una de les cares que es conformen, i una veritat, tot i que sigui parcial, no pot ser dolenta del tot.

Apa, una abraçada!

Beatriz dijo...

Home, jo crec que el mirall està bé si hi mires francament, ingènuament, com un nen, i sense esclavitud ni idees preconcebudes sobre el que esperes trobar. I llavors, si el que trobes és lleig, doncs toca acceptar-ho. En terrenys no purament estètics, que son los más, a la millor el mirall et pot servir per ser + savi (tot i que aquí el mirall realmente és superflu, només un recurs retòric; el que cal és reflexió i introspecció, o sigui, mirall interior i ben disposat a explorar i furgar).

Penso que cal tot un aprenentatge i molta disciplina per a un ús correcte del mirall, i en general no estem preparats. En el mirall no busquem la veritat (tot i que ens agrada creure'ns-ho!), sinó la confirmació del que volem trobar, del que volem ser. I així, caca de vaca. No som més que esclaus de les nostres servidumbres. Mira la pobra del post, esclava del seu règim, de la seva culpa i de la condemna del món per la seva lletjor! Seria molt més feliç sense mirall! Rectifico, seria molt més feliç si no necessités mirar-se en el mirall!

Algú sap quans mil·lenis vam viure els humans abans no s'inventés l'artilugi de marres?

:)

Mercè Mestre dijo...

Paula, a aquesta elementa no la portis a cap akelarre si no és per coure-la a foc lent.

Noia, estàs tocada per la gràcia dels déus per escriure i descriure. Xapó pel retrat que has fet d'un dels arquetips més decadents i abundants de la nostra "desjamonada" societat de l'abundància. Abundància de qúè? De cretins. Sens dubte.

Per cert, quedes convocada formalment quan vinguis per Barcelona a les meigafestes del solstici, oi Ester and company?

Gogus dijo...

Ester, tens tota la raó, cal un gran aprenentatge i formació per fer un ús correcte del mirall. Bé, ho cal per fer un ús correcte de qualsevol cosa. I així ens va, hehehe...

Beatriz dijo...

Sí, Marc, tens raó, així ens va. Som la generació més profundament infeliç i més profundament alienada de nosaltres mateixos, encara que no ens n'adonem i ens creguem més lúcids i evolucionats que mai abans en la nostra espècie. Algú sap que vol dir alienat, a banda del significat marxista? (és, evidentment, una altra pregunta retòrica).

Però denunciem-ho, cony, no ens quedem de braços creuats. Intentem estigmatitzar les màscares, en lloc de justificar-les!:) O sigui que bé, Paula. Bulímia, societat de l'abundància, la síndrome del buit interior. Per un moment he vist una de les protagonistes de Happiness (i també d'American Beauty, clar, i molt abans de Peter's Friends), afartant-se d'un pot de gelat desat al congelador (el gelat substitueix el pernil en les societats anglosaxones, si més no simbòlicament) on irònicament després aniran a parar els seus membres escorxats per un altre dels protagonistes, tots tan bojos i tan ensindromitzats com el títol de la pel·lícula dóna lloc a imaginar-se. Happiness, l'aspiració més vacua de la humanitat, i mira que ens l'arribem a creure, a muntar edificis, civilitzacions i constitucions entorn la seva malaltissa aura!!!

Sí, esclar, la Paula, Mercè, ja ha estat convocada extraoficialment, però, ai las!, ha excusat educadament la seva absència. Ara, pel solstici segur, segur, segur. Si no, l'anirem a buscar nosaltres al seu poble unibar i l'agafarem de les orelles, ou là là, la sort de viure en un indret així. Què coi, n'hi ha que neixen estrellats, jaja! -o ajaj?

Ja posades, Mercè, pots sisplau aclarir el lloc de la sessió? Només m'ha quedat clar que serà en un terrat. Potser podríem apropar-nos tu i jo al sud, a conèixer les colònies, jaja! Bueno, això serà si la Paula ens hi convida.

Bruixa major, pot vostè, si li plau, pronunciar-se sobre l'afer? Ens convida o la convidem?

La bruixa aprenent i encara no agremiada :)

Mercè Mestre dijo...

Si he de triar terrat, jo proposo un camp de lava a Islàndia (malgrat que sóc més de suds, aquesta vegada va de nords), on el 23 de juny no es fa de nit ni por esas i pots triar entre banyar-te en un riu d'aigua calenta o volar sobre glaceres. Uaaau!!!

Beatriz dijo...

Uauuuu! Entre el fred i la calor! Tots dos a l'abast, així, l'un a la dreta i l'altre a l'esquerra! I pots anar alternant-ne a mesura que et demani el cos! Ara una miqueta de gel, ara una mica d'incandescència! Fantàstic; no conec Islàndia, ni els géisers, ni l'aurora boreal. O sigui que de conya! Ukei. Ja podem reservar els vols, per això. Afanyem-nos que s'acaben les ofertes, i vindrà la temporada alta.

Paula, tu qué? Te hace?

Gràcies, Mercè. És una idea multi-purpose, o sigui, de les millors. Ho conjumina tot, l'aniquilació de contraris. Parlem
Muacs

Carso dijo...

Tremendo, Paula, me he jartado, y no de grasa, bollos y reposteria, sino de carcajadas. en cuanto a la dieta, esa chica esta claro que necesita la dieta del yogur caducado cuyas propiedades son sobradamente conocidas.

R.P.M. dijo...

Entre escena de novela negra y fina ironía, has puesto el dedo en un, a veces, grave problema. Pero lo has hecho de manera que suena bien y actúa de despertador de conciencia muy suavemente. Estupendo.

paula dijo...

Ja,ja cuanta información y cuanto impulso brujeril.Casi podéis proponer,y yo secundo,una semana temática...para celebraciones saturnianas,a las que ya vuelo con la imaginación por el terrao.Me apunto a las contradicciones desde ya compas,en ellas siempre hay vidilla.
Respecto al relato,sólo pretendía una pincelada de humor sobre un tema que,efectivamente,no tiene ninguna gracia.Recientes visitas médicas,me han puesto al día con los dramas veraniegos y las absurdas dietas milagros.Considero importante y me esfuerzo por mantener una buena imagen(con mis naturales posibilidades) para agradarme y agradar a los demás y me encanta la estética en todos los ámbitos, como una forma de educada cortesía.Pero mis espejos Marc buscan otros reflejos más cálidos que el cristal...esos que se pueden pellizcar,aunque sea con el pensamiento y que saben bucear entre cosas inútiles je,je.
Me apetece contaros una anécdota,que tal vez sea una buena reflexión:Tenia una alumna,igual Carles se acuerda,prácticamente ciega.Venia al insti un terapeuta de la once y le proporcionó unas gafas de aumento,realmente espantosas, para aprovechar su ínfimo resto visual.Pero Sara,se negaba a ponérselas...un día me confesó ,que no se las ponía porque estaba muy fea.Yo le pregunté :¿Pero tú ves como te sientan?...me contestó: yo no Paula, pero mis compañeros sí.
Resumiendo, me alegro que os haya gustado,agradezco los comentarios y me doy por pagada si el post os ha arrancado alguna sonrisa...es un crimen de imagen no hacerlo.
Bona nit bonic@s y como diría Benedetti( lo cito en honor de Raquel):Buena gente.
http://www.youtube.com/watch?v=69thn0yJ0fo

Carla dijo...

Paula, si no fos tan tràgic riuria... un escrit tràgico-còmic, veig que això és especialitat del teu art. És un text que és una delícia!
Respecte a la discussió encetada... bé, jo no crec ni amb el determinisme ni amb la total llibertat, així que penso que respecte a la configuració bàsica que tenim (gens + espectatives + introjectes + espectatives nostres+ espectatives que projecten en nosaltres + un llarg etc.), que a més a més és dinàmica, canvia al llarg dels anys, sempre hi ha un punt de llibertat. I sempre hi ha la llibertat de com utilitzo aquest punt de llibertat. Quan em miro al mirall i em sento horrorosa, sempre puc decidir no mirar-me més al mirall, o fer esport, o dir que la societat m'ha inculcat un cànon de bellesa irreal per controlar-nos i que em cago en la mare que va parir al canon, o... el que sigui. Però per decidir no ens queda més remei que ser molt conscients del què sentim, perquè si no en som allò preestablert ens domina a més de controlar-nos. No crec que trencar o prohibir els miralls servís per a res, perquè el problema és el 'mirall' que tenim dintre i el cas que li fem.
No sé, en tot cas, Paula, és un text que es devora en un moment, i deixa un regust potent.
Abraçades a tothom!